mandag 19. oktober 2009

Et vansklig møte..

Det var stort engasjemang på møtet, men det er vansklige saker som diskuteres. Noen føler kansje at dem ikke kommer til ordet, da det er mange meninger og idèer. Det er vrient å få konkrete aksjoner pga at det er flere hensyn som må vektlegges. Det er derfor viktig at vi jobber mot samme mål slik at banen blir best mulig.

Referat medlemsmøte 19.10.09
Tilstede: Lars Bergan, Ståle Rørstadbotten, Ole Arne Kiste, Inge Tempelen, Bjørn Tore Grini, Roger Madsen, Max Isaksen, Wiggo Larsen, Einar Stangeland, Asbjørn Sletholt, Terje Berge, Geir Henseid, Lars Bergan.
Møteleder: Lars Bergan
Referent: Terje Berge

SAK 1
Ombygging av bane: Det ble bestemt at banetrasè beholdes slik den er i dag, men punktene under utbedres.

Vi bruker inntil 50.000.- på masse og maskiner.
Dugnad med vær forbehold 07.11.09

Prioritet:

1 - Rydde langs hele banen. Kvist, stein, stubber. Grave opp og senke rør som går under veien til hytta til Svein Gonsolt for å bli kvitt "vannlås" slik at banen dreneres bedre.
2 - Åpne opp dreneringer på banen ved bruk av gravemaskin.
3 - Lage ferdig eksisterende hopp. Flere hopp er sloddet eller kjørt flate, disse bygges opp.
4 - Bygge bedre gjerde mot barnebane.
5 - Gjøre ferdig 3 ”koblingspunkter” for å kunne dele opp banen.

Masse kjøres opp nå i høst og vi starter å bygge hopp til våren.


SAK 2
Startgrind:
Inge Tempelen sjekket med Bø crossklubb.
10.000.-hadde Bø crossklubb betalt for 12 porter kjøpt i Larvik. Pris på "passe" stor grind til vår bane innhentes og årsmøte vedtar om vi bygger startgrind i 2010.

Eventuelt:
Sertifisering av hjullaster: Lars Bergan tar kontakt med Audun (ukjent etternavn) og sjekker om det er behov for sertifisering av hjullasteren.


Klubbløp enduro i romhjula på crossbanen (værforbehold). Hvis dette kjøres åpent kan kjørere fra andre klubber melde seg på og dette kan gi en god inntekt til klubben.

Det ble ikke tatt stilling til om klubben skal arrangere Norges cup enduro 2010.

1 kommentar:

  1. Ang prepp av banen har jeg et forslag. Nå er vi snart 5-6 mann til og kjøre hjullaster. Viss vi tar ansvaret for preppinga en uke hver så har vi ansvaret hver 5/6 uke og det må vi kunne klare.
    Så slipper vi utgifter til prepping av banen.

    SvarSlett