lørdag 29. august 2009

Deleforbruk etter 80 timer


Hva kan du forvente av holdbarheten og deleforbruket til en motocross sykkel? Det avhenger MASSE av underlaget. Søle sliter mange ganger så mye på sykkelen som tørt føre. Vår 07 modell Suzuki RMZ 250 hadde gått 48 timer da den ble kjøpt i mai i år. Motor var ikke rørt men bakdemper var overhalt. Nå har den gått 127,3 timer. Det betyr ca 80 timer siden mai. Hva har den forbrukt av deler og hva har det kostet?
Her er forbruket: 3 stk drevsett kr 3000(bildet viser hvordan en slitt "løtt" ser ut etter 20t), 5 sett bremseklosser kr 500. 3 sett styreholker kr 150, 3 liter filterolje kr 150, 5 liter motorolje kr 350, 2 liter gaffelolje kr 100, 4 oljefilter kr 200, 1 plugg kr 100, 1 bremsehendel kr 100, 1 clutsjhendel kr 100, 2 fordekk kr 600, 4 bakdekk kr 1200, 1 sett hjullager kr 300, 2 kjedeførere bak kr 400, 1 kjedefører foran kr 200, 1 luftfilter kr 200, Totalt deleforbruk kr 7650.
Eller 95 kroner timen pluss bensin. Ikke mye til å være motorsport.
Og motoren er etter 127 timer fremdeles ikke rørt og starter vanligvis på første tråkket. Ingen ulyder. Har ingen planer om å åpne den heller. Ikke før jeg må.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar